Sprawna komunikacja to niezbędny element skutecznego zarządzania ludźmi. W branży medycznej nie jest to jednak proste. Personel każdego dnia mierzy się z natłokiem zadań, co dodatkowo utrudnia sytuację. Koniecznością jest więc stworzenie spójnej polityki wymiany informacji, najlepiej za pomocą specjalnie przystosowanych, nowoczesnych technologii.
Podstawą w usprawnieniu wymiany informacji z członkami zespołu jest zadbanie o wielokanałowość komunikacji. Bezpośrednia rozmowa nie zawsze przynosi oczekiwany efekt. Zdarza się, że bez spisania najważniejszych wiadomości, nie jesteśmy w stanie spamiętać nałożonych na nas obowiązków. Dotyczy to również historii i sytuacji poszczególnych pacjentów. Notowanie wszystkiego w notesach i na kartkach również bywa problematyczne. Papier nie jest trwały, łatwo go zgubić, a utworzone „na szybko” notatki bywają niedokładne lub trudne do rozszyfrowania. Dobrym pomysłem jest więc zadbanie o spójną komunikację, która będzie odbywać się na kilku polach: zarówno ustnie, telefonicznie, jak i również (a raczej: przede wszystkim) internetowo.
Umieszczanie informacji w stworzonych do tego programach online to standard w nowoczesnych placówkach medycznych. W obliczu wciąż rozwijających się technologii, wprowadzenia rozporządzenia RODO, czy powszechnego dostępu do urządzeń mobilnych, udogodnienia takie jak elektroniczne kartoteki i aplikacje do zarządzania, stają się powszechnie uznawaną normą. Skuteczna komunikacja w branży medycznej – tak samo z pracownikami, jak i pacjentami – wymaga więc wykorzystania nowoczesnych platform służących do udostępniania informacji.
Korzystanie z Internetu w codziennej pracy to ogromna oszczędność czasu. Dostęp do sieci przydaje się zwłaszcza do planowania i wydzielania obowiązków, a także publikowania najświeższych wiadomości. Fizyczna tablica ogłoszeń w gabinecie dostępna tylko na miejscu nie jest najlepszym źródłem informacji – łatwo ją przeoczyć, a do tego jest widoczna wyłącznie dla personelu aktualnie przebywającego w pracy. W branży medycznej wiele komunikatów pojawia się znienacka, a niektóre zadania muszą zostać zrealizowane jak najszybciej. Często nie ma tutaj miejsca na opóźnienia i błędy, dlatego natychmiastowe dotarcie do jak największej grupy osób okazuje się koniecznością.
Równie ważny jest stały dostęp do obowiązujących w placówce procedur postępowania, dotyczących tego, jak postępować np. w razie ryzyka zakażenia. Rozwiązaniem okazuje się umieszczenie całej potrzebnej wiedzy w jednym miejscu, z którego każdy uprawniony członek zespołu może skorzystać w dowolnej chwili – także wtedy, gdy przebywa poza placówką. Najlepiej sprawdzają się w tym przypadku programy dedykowane konkretnej dziedzinie medycyny, uwzględniające jej specyfikę i zawierające zestaw przemyślanych, przydatnych modułów.
Appdent jest odpowiedzią na potrzebę utworzenia spójnego kanału komunikacji w branży stomatologicznej. Jako program dostępny online, może być użytkowany z dowolnego miejsca na świecie, również wtedy, gdy pracownicy znajdują się poza gabinetem. Pozwala na regularne sprawdzanie, czy zespół należycie wykonuje swoje obowiązki. Umożliwia też bieżące delegowanie, egzekwowanie i ocenianie poszczególnych zadań. Zapewnia przy tym dostęp do aktualnych informacji i zestawu gotowych procedur (można dodawać również swoje własne). Program pełni więc funkcję mobilnej tablicy ogłoszeń, motywatora (moduł ocen) oraz wygodnego planera (moduł zadań).
Skuteczna komunikacja w branży medycznej to obowiązkowy element efektywnego zarządzania placówką. Dzięki niej wykonywanie poszczególnych usług staje się zdecydowanie szybsze i skuteczniejsze. Dlatego w celu jej usprawnienia warto korzystać z osiągnięć nowoczesnych technologii. Odpowiednio przystosowane narzędzia online sprawiają, że każdy proces staje się w pełni uporządkowany, a obowiązki są wydzielane w sposób zwięzły i przejrzysty. Z pomocą „internetowego planera”, można w dowolnym momencie dotrzeć do potrzebnych informacji i realizować swoje obowiązki jeszcze lepiej, niż dotychczas.