Appdent Blog | Appdent

Appdent Blog

Appdent Blog

Organizacja pracy w gabinecie stomatologicznym

22.10.2019 Piotr Matuszak
Podziel się

Niezależnie od branży, dążenie do sukcesu wymaga umiejętnej organizacji pracy. Nie inaczej jest w przypadku usług stomatologicznych, zwłaszcza tych realizowanych zespołowo. Zadania muszą być wydzielane w sposób zwięzły i przejrzysty. Liczy się również szybki dostęp do niezbędnych informacji, sprawna komunikacja z personelem, oraz efektywne egzekwowanie obowiązków. Dotyczy to zarówno małych gabinetów, jak i dużych klinik.

Zarządzanie zespołem to niełatwa sztuka

Realizacja usług stomatologicznych polega m.in. na bieżącym planowaniu zadań i precyzji działania. Każdy błąd może nas sporo kosztować, zarówno na poziomie leczenia, jak i w bezpośredniej komunikacji z pacjentem. Atmosfera w gabinecie powinna wzbudzać poczucie bezpieczeństwa już od pierwszego kontaktu z klientami. Ogromną rolę odgrywa tutaj umiejętna organizacja pracy. Zwięzły, a przy tym jasny w swoich założeniach plan działania pozwala na eliminację ewentualnych błędów. Im więcej wiedzą członkowie zespołu – zarówno odnośnie do obowiązujących standardów, procedur, jak i zadań na konkretny dzień – tym większa pewność, że wszystko pójdzie zgodnie z naszymi założeniami.

W związku z tym, najważniejszą rolę w organizacji pracy odgrywa komunikacja z personelem. Liczy się zarówno bieżące kontrolowanie realizacji poszczególnych obowiązków, jak i wynikających z tego błędów oraz sukcesów. Jednak w pracy stomatologa niejednokrotnie brakuje miejsca na bezpośrednie egzekwowanie zadań i kontrolowanie sytuacji w gabinecie. Czas jest na wagę złota, a chwile pomiędzy kolejnymi wizytami często nie są wystarczające. Można zapisywać wszystko na kartkach, jednak nie mamy pewności, że każdy z członków zespołu dotrze do naszych wytycznych. Dlatego organizacja pracy w gabinecie stomatologicznym coraz częściej wymaga wykorzystywania nowoczesnych, dedykowanych narzędzi mobilnych.

Planowanie działań – indywidualnie i grupowo

W tym przypadku z pomocą przychodzi Appdent, program dostosowany do specyfiki branży stomatologicznej. Zaprojektowany zarówno do pracy w mniejszej, jak i większej grupie, pozwala na tworzenie precyzyjnych, a przy tym zwięzłych i przejrzystych planów działania. Każdy pracownik jest przypisany do własnego, indywidualnego panelu, w którym ma dostęp do swoich aktualnych zadań, ocen, oraz ogłoszeń. Pracodawca komunikuje się w ten sposób zarówno z konkretnymi osobami, jak i grupowo. Zyskuje możliwość zamieszczania ogłoszeń i informacji, które trafią do całego zespołu w tym samym czasie.

Co więcej, Appdent pozwala na kontakt z pracownikami niezależnie od miejsca, w którym przebywają. Zamiast zapisywać wszystko na kartkach, które często znajdują się tylko w gabinecie i nie docierają do wszystkich pracowników, wszelkie niezbędne informacje lokuje się w jednym miejscu, dostępnym online z każdego miejsca na Ziemi. Jedynym warunkiem jest korzystanie z urządzenia (również mobilnego, np. tabletu lub telefonu) z dostępem do Internetu. Dzięki temu można na bieżąco komunikować się z personelem również wtedy, gdy dana osoba przebywa np. na zwolnieniu lekarskim lub w podróży oraz w razie nagłych, niespodziewanych zdarzeń. Można tworzyć również swoje własne listy „do zrobienia”, które pozwalają na dokładne planowanie każdego kolejnego dnia.

Szybsze udzielanie niezbędnych informacji

W programie dostępna jest również opcja wystawiania ocen za realizację poszczególnych obowiązków. To sposób na stworzenie efektywnego systemu motywacyjnego. Za pośrednictwem systemu wyszczególniamy, które zadania zostały wykonane w sposób prawidłowy, a które wymagają poprawy. W ten sposób kontrolujemy poziom jakości usług w gabinecie, a przy tym możemy na bieżąco korygować błędy podwładnych. Motywuje to do zarówno do samodoskonalenia, jak i zachowania większej staranności przy kolejnych zadaniach.

Appdent ułatwia też wdrażanie zupełnie nowych pracowników. Zazwyczaj koniecznością jest poświęcenie dużej ilości czasu na zapoznanie nowych osób z obowiązującymi w gabinecie standardami i wymaganiami pracodawcy. Korzystając z programu, możemy zdecydowanie usprawnić ten proces, zamieszczając całą istotną wiedzę w modułach procedur i zadań. W ten sposób nowy członek zespołu szybko dotrze do potrzebnych informacji, bez konieczności wypytywania lekarza prowadzącego lub pozostałych pracowników. Appdent staje się w ten sposób mobilnym „kompendium wiedzy” organizacji pracy w gabinecie.

Mobilna tablica ogłoszeń

Prowadzenie tego typu działalności wymaga zajmowania się wieloma sprawami naraz. W codziennym biegu i wobec natłoku piętrzących się obowiązków trudno jest dotrzeć z wszystkimi informacjami do każdego członka personelu. Dlatego korzystanie z nowoczesnych narzędzi online to doskonały sposób na stworzenie wspólnej platformy do planowania i egzekwowania obowiązków. Biorąc pod uwagę wielość dostępnych modułów, w których możemy umieszczać jednocześnie raporty, oceny, procedury, oraz aktualne zadania, Appdent okazuje się wielofunkcyjnym, pracowniczym źródłem wiedzy i mobilną tablicą ogłoszeń.

Ta strona używa plików cookies

Na naszej stronie internetowej stosujemy pliki cookies. Korzystając z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką Prywatności.